Olen huomenna MTV 3:n "Huomenta Suomi" -lähetyksessä kello 8.05 ja TV 2:n Ajankohtaisessa kakkosessa, joka alkaa klo 21.00. Molemmat ovat suoria lähetyksiä, mikä ei ole mitenkään minun juttuni. Viimeksi olen YLE:n aamuohjelmassa (radio) suorassa lähetyksessä lokakuussa. Ensin Claes Andersson ja Kaarina Hazard puhuivat sujuvasti omasta aiheestaan ja sitten minä aloin piipittää hiljaisella äänellä. Yritän nyt tsempata.

Nimettömien solvausten lähettäjille tiedoksi:

tähän mennessä olen poistanut kommenteista vain huorittelut ja haistattelut. Tästä lähtien poistan kuitenkin kaikki nimettömät kirjoitukset, joiden keskeinen sisältö on minun persoonallisuuteni solvaaminen. Minulla ei ole mitään velvollisuutta ottaa tällaista tekstiä blogiini, joten tuhlaatte aikaa niiden lähettämiseen.

Pidän blogia omalla nimelläni, joten jos haluatte kritisoida minua minun blogissani, niin ottakaa minuun yhteys s-postitse sen sopimiseksi kuinka todistatte minulle henkilöllisyytenne. Oman uskottavuutenne kannalta olisi kyllä parempi, että kertoisitte muillekin lukijoille ketä olette. Paras tapa kritisoida jotakin näkemystä on tehdä sama asia paremmin. Jos haluatte esimerkiksi osoittaa, että kirjoittamani matkaopas on huono, niin nimettömät herjaukset netissä ovat aika huono keino siihen. Huomattavasti tehokkaampi keino on kirjoittaa parempi Kaakkois-Turkin matkaopas.

Minulle tulleet aggressiiviset viestit osoittavat, että kurdien ja turkkilaisten välillä tarvitaan keskustelua. Suosittelisin sen foorumiksi minun blogin sijasta kansainvälistä neuvottelupöytää ja välittäjäksi esimerkiksi Martti Ahtisaarta.

s-posti-osoitteeni: [email protected]

Tuomiojan kirjeen kommentteihin palaan joulun jälkeen kuten olen luvannut, vaikka suuri osa kommenteista on nimettömiä.